Superhrana za prelijepu kožu

Posted by Cro-Go (dora) on Feb 24 2014
Članci >>

Superhrana za prelijepu kožu 

 

Za zdravlje kože zaslužan je cijeli spektar vitamina i minerala. Postoje namirnice koje nas mogu zaštiti od štetnih UV zraka. Upravo konzumiranjem hrane koja u sebi sadrži antioksidanse kožu može zaštititi od slobodnih radikala koji se proizvode uslijed djelovanja  sunčevih zraka odgovornih za oštećenje stanica, starenje i povećan rizik od raka kože. Antioksidansi imaju sposobnost da vežu  slobodne radikale i tako ih zaustavljaju od njihovih štetnih djelovanja. Pogotovo svijetlu kožu potrebno je pripremiti iznutra kako bi mogla potamniti bez opeklina, no ni tamna koža neće izgledati lijepo ako nije nahranjena i opskrbljena tvarima koje će joj dati mekoću te svjež i zdrav izgled. U oba slučaja mogu pomoći dobro odabrane namirnice, odnosno male prilagodbe svakodnevnog jelovnika koje će ubrzati tamnjenje, pomoći da se preplanulost dulje održi te da osunčana koža zablista u punom sjaju. Za osunčan ten ključne namirnice su one koje obiluju vitaminima A, C, E, omega- 3 masnim kiselinama, cinkom, fitonutrijentima-flavonoidi i karotenoidi od kojih je beta karoten toliko često spominjan kao priprema za sunčanje.
A koje su to namirnice koje obiluju navedenim  vitaminima, mineralima, masnim kiselinama i fitonutijentima, te su odgovorne za prelijepu kožu, saznajte upravo sad: 
- Agrumi, kiwi, jagode, paprika, peršin, papaja, brokula sve su to namirnice koje obiluju vitaminom C. On je pak bitan u sintezi kolagena koji  je zaslužan za elastičnost i tonus kože. Važno je naglasiti da je posebno bitan za pušače, jer se pušenjem povećava opasnost od nedostatka tog vitamina.
- Namirnice bogate vitaminom E, kojeg se smatra najsnažnijim prirodnim antioksidansom, prisutan je u suncokretovim sjemenkama, blitvi, bademima, špinatu, žumanjku, maslinovom ulju, integralnim cjelovitim žitaricama. Vitamin E katkad se naziva i „gromobranom“ stanice zato što omogućuje molekulama da udare u nju kao munje, a da je ne oštete. Ova njegova funkcija je posebno vidiljiva kad je riječ o koži jer neposredno štiti kožu od ultraljubičastog zračenja. Brojne su studije pokazale kako vitamin E nanesen na kožu sprečava oštećenja od UV zračenja. Kad prehrana sadržava dovoljno namirnica bogatih ovim vitaminom, on putuje do membrana kožnih stanica i ondje očituje svoje zaštitno djelovanje. 
 
     - Na jelovniku treba biti i što više namirnica bogatih vitaminom A koji pomaže obnavljanju kože, poput liganja, mlijeka, svježe tune i jaja, te antioksidansima koji služe kao prirodan štit protiv štetnog djelovanja sunčevih zraka, usporavaju procese starenja i dehidraciju stanica.
     - Vitamini B- skupine sprječavaju sušenje i pucanje te iritaciju kože. Cijela paleta namirnica obiluje vitaminima iz ove skupine- salata, šparoge, šampinjoni, tunjevina, grašak, jogurt, divljačpaprika, špinat, srdele, losos, teleća jetrica.
     - Dodatnu zaštitu i lijep izgled koži osigurati će namirnice bogate cinkom koji ubrzava proces cijeljenja i nestanka ožiljaka od akni, rana, opeklina i drugih oštećenja kože. Namirnice bogate ovim mineralom su mahunarke, jetra, morski plodovi, šampinjoni, špinat  i suho voće.
     - Nedostatak esencijalnih masnih kiselina, poput omega-3 ili omega-9 masnih kiselina, kao i nedostatak sumpora (sastavni dio dviju esencijalnih aminokiselina) neki su od razloga suhe kože. Pa da se ne bi doveli u ovu situaciju, važno je konzumirati namirnice bogate ovim esencijalnim masnim kiselinama i to plavu ribu, losos, lanene sjemenke, orasi, kupus.
     - Fitonutrijenti- polifenoli i karotenoidi, djeluju kao antioksidansi, znači da štite stanice od štetnog djelovanja slobodnih radikala. Stoga je važno konzumirati, borovnice, maline koje obiluju polifenolima, dok karotenoidima su bogate mrkva, rajčica, batata, kelj, špinat, lubenica... Od karotenoida naznačajniji nam je beta karoten kojeg u velikim količinama ima u upravo u batatu, špinatu, mrkvi, marelicama, dinji, kelju, bundevi. Provitamin je vitamina A, što znači da se u tijelu konvertira u aktivni oblik vitamina A, pa bi smo mogli reći da je i izvor vitamina A, koji nam je neophodan za lijepu kožu.  Također stimulira obrambene snage organizma te je potreban za stvaranje pigmeta melanina u koži, koji je odgovoran za prelijepu preplanulu boju. No, naš organizam ne može u potpunosti asimilirati betakaroten ako istovremeno ne unesemo i masti, pa je stoga za željeni učinak vrlo važno salate od povrća, voćne salate ili frappee od spomenutih namirnica začiniti maslinovim uljem, orasima ili drugim orašastim plodovima koji sadrže dovoljno zdravih masnoća.
     - Voda – hidratacija je prijeko potrebna za vlažnost i tonus kože. Unosom dovoljne količine vode uz kvalitetne namirnice zamjene stanica kože su dinamičnije, a otklanjanje otpadnih tvari učinkovitije. Optimalna vlažnost neophodna je za odgađanje vidljivih znakova starenja kože. I zato ne zaboravite svojih 8 čaša vode dnevno!
Dakle, znamo da istinska ljepota i svježina dolaze iznutra. Stoga, uvijek izaberite svježe namirnice i nahranite svoju kožu iznutra. Hranite se zdravo i uživajte u nadolezaćim ljetnim danima ;)
                                                                                                                                                                               
 
                                                                                                                                                                                                                                             Dora Bučan, mag. nutricionizma
 

Last changed: Feb 24 2014 at 2:25 PM

Back

Comments

Nijedan nađen

Add Comment